جور وا جور
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جور وا جور و آدرس yekiyedone.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 آلرژی چیست؟

آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن است و هنگامی ایجاد می شود که سیستم ایمنی ماده ا ی را که معمولاً برای بدن بی ضرر است اشتباهاً به عنوان ماده ای زیان آور شناسایی می کند و بر علیه آن وارد عمل می شود. بدن انسان به طور معمول در مقابل عوامل مضری مانند ویروسها و باکتریها از خود دفاع می کند. اما گاهی اوقات این دفاع در مقابل مواد بی ضرری مانند گرد و غبار، کپکها، یا گرده ی گیاهان صورت می گیرد. سیستم ایمنی بدن در مقابل این مواد واکنش نشان داده و مقدار زیادی پادتن می سازد . پادتن مانند اسلحه ای به آنها حمله ور می شود تا آنها را از بین ببرد. هر پادتن برای ماده ی ویژه ای ساخته می شود و مخصوص همان ماده ای است که موجب آلرژی می شود. به موادی که واکنش آلرژیک ایجاد می کنند، اصطلاحاً آلرژن گفته می شود. در فرایند دفاع، واسطه های التهابی شیمیایی مانند هیستامین، و سایر موادی که از گلبولهای سفید ترشح می شوند، موجب ایجاد علائم نا مطبوعی می شوند. افراد مستعد به آلرژی این علائم را تجربه می کنند. 

واکنش آلرژیک کجا و چرا ایجاد می شود؟
یک واکنش آلرژیک ممکن است در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد. مانند پوست، چشمها، دیواره ی معده، بینی، سینوسها، گلو، ریه ها.
 در واقع سلولهای ایمنی در این قسمتها واقع شده اند تا با عوامل مهاجمی که  از طریق استنشاق یا بلع  وارد می شوند و یا در تماس با پوست قرار می گیرند مقابله کنند. واکنش سلولهای ایمنی در مقابل آلرژن منجر به ایجاد علائم می شود.
آلرژی چه علائمی ایجاد می کند؟
١- گرفتگی و احتقان بینی، عطسه، خارش بینی، ترشح از بینی، خارش گوشها یا سقف دهان.
٢- التهاب ملتحمه ی چشم، که چشمها قرمز و مرطوب به نظر می رسند و گاهی ترشح و خارش دارند.
٣- التهابهای پوستی، که نواحی از پوست خشک، قرمز و خارش دار می شود.
٤- کهیر ، ضایعات خارش دار پوست.
٥- التهاب تماسی پوست، در اثر تماس با ماده ی به خصوصی، تحریک و خارش رخ می دهد.
٦- آسم، مشکل در تنفس به صورت کوتاه شدن نفس، سرفه و خس خس سینه روی می دهد.
چه چیزهایی واکنش آلرژیک ایجاد می کنند؟
اگرچه صدها ماده ی معمولی می توانند آغازگر واکنش آلرژیک باشند، موادی که شایعتر هستند و آلرژن نامیده می شوند شامل این مواد هستند.
- دانه ی گرده گیاهان.
- کپک ها.
- گرد و غبار خانگی، جانداران میکروسکوپی مانند مایت و گرد و غبار حاوی مواد دفعی و اجزای بدن آنها. 
- پروتئینهای حیوانی، روغن و مواد دفعی حیوان.
- مواد شیمیایی صنعتی.
- غذاها و داروها. 
- پر پرندگان.
- سوسکها و مواد دفعی آنها.
چه کسانی در معرض آلرژی هستند؟
آلرژی می تواند در هر فردی بدون توجه به سن، جنس، نژاد یا وضعیت اقتصادی-اجتماعی روی دهد. معمولاً آلرژی در بچه ها شایعتر است اما می تواند برای اولین بار در هر سنی رخ دهد و یا سالها پس از بهبودی عود کند. عوامل ژنتیکی در این زمینه دقیقاً شناخته نشده اند، اما به نظر می رسد زمینه ی خانوادگی و ارثی در این مورد وجود داشته باشد. ممکن است هورمونها، استرس، سیگار، عطرها و اسانسها، یا سایر محرکهای محیطی در ایجاد آلرژی در افراد مستعد نقش داشته باشند. اغلب علائم آلرژی به تدریج در طول یک دوره ی زمانی شکل می گیرند.
افرادی که از آلرژی رنج می برند ممکن است آنقدر به علائم خود عادت کرده باشند که علائم مزمنی مانند عطسه یا گرفتگی بینی را غیر معمول تصور نکنند. با کمک پزشکان می توان علائم آلرژی را کنترل یا از ایجاد آنها پیشگیری کرد و کیفیت زندگی را بهبود بخشید. 
آلرژی چگونه تشخیص داده می شود؟ 
معاینه و گرفتن تاریخچه ی بیماری توسط پزشک انجام می شود. ممکن است پزشک از آزمایشهایی مانند تست پوستی یا نوعی آزمایش خون استفاده کند. هر کدام از تستها روشی برای اندازه گیری سطوح پادتن فرد بر علیه آلرژنهای خاص است.
 
درمان آلرژی چیست؟
درمان آلرژی با توجه به سن، جنس، سابقه ی پزشکی، وسعت بیماری، تحمل بیمار در مورد داروها، درمانها و فرایندهای درمانی و طول دوره ی بیماری توسط پزشک انجام می شود. دوری از مواد آلرژن، بسیار کمک کننده است. داروهای خاصی بسته به علائم آلرژی مورد استفاده قرار می گیرند.
 

[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, ] [ 20:57 ] [ saman ]

  

افتادگي رحم عبارت است از پايين آمدن رحم در امتداد كانال واژينال (مهبل) و در خانم هايي كه چندين بار زايمان كرده اند و ضعف عضلات و ساير بافت هاي دستگاه تناسلي دارند ديده مي شود.
افتادگي رحم علاوه بر خانم هايي كه چند بار زايمان داشته اند ، خانم هاي چاق و يا كساني را كه سرفه هاي مزمن مي كنند گرفتار مي سازد. البته اين بيماري ممكن است در دختران نيز ايجاد شود.
افتادگي انواع مختلف دارند و به خفيف ، متوسط و شديد دسته بندي مي شود . در نوع خفيف بيماري فرد ناراحتي چنداني احساس نمي كند. در نوع متوسط آن ، خانم احساس بيرون افتادن چيزي از درون واژن و يا فشار و سنگيني در واژن مي كند.
هم چنين كمردرد و درد شكم ناشي از پايين آمدن اجزاي داخل شكم كه به نحوي با رحم در ارتباط اند وجود دارد.
در نوع شديد بيماري ، علايم شديد مي شود و تمام جسم رحم به طرف بيرون حالت برجستگي پيدا مي كند. در اين حالت رحم به علت تماس با ران ها ولباس زير تغيير حالت داده و گاهي هم زحمي مي شود. علاوه بر آن احتمال هجوم ميكروب ها و ايجاد عفونت وجود دارد.
بروز بيماري قبل از سن يائسگي با علايم ديگري هم چون ترشح زياد و خونريزي هاي نامنظم واژينال همراه است . احتمال ايجاد عفونت ، تجمع ادرار و بي اختياري ادرار وجود دارد. گاهي اشكال در اجابت مزاج نيز ديده مي شود.
اين بيماري براي فرد بسيار ناراحت كننده است و در موارد پيشرفته موجب بروزمشكلات روحي ـ ‌رواني در فرد مي شود.
درمان 
 
درمان اين بيماري بسته به نوع و شدت آن و نيز سن فرد مبتلا متغير است . تشخيص نوع آن توسط متخصص صورت مي گيرد و درمان با توجه به موارد ذكر شده و اين كه خانم تمايل به بچه دار شدن دارد يا خير ، متفاوت است .
چند توصيه مفيد 
 
ـ مصرف مواد غذايي حاوي كلسيم و ويتامين "د" در جلوگيري از بروز اين حالت مؤثر است .
ـ روزي 3 مرتبه و هر بار 50 بار رحم خود را به داخل منقبض كرده و رها كنيد.
ـ از زايمان هاي سخت واژينال خودداري شود.
ـ هورمون درماني تقريباً يك سال قبل از يائسگي شروع شود. اين شيوه موجب افزايش قدرت عضلات و بافت دستگاه تناسلي مي شود.
ـ علايم را جدي گرفته و از مراجعه به متخصص كوتاهي نكنيد.
نكته مفيد :
 
بابونه به كاهش آلرژي و التهاب كمك مي كند. البته مصرف آن در دوران بارداري ممنوع است . مگر زير نظر پزشك .
[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, ] [ 20:56 ] [ saman ]

 زنان مبتلا به سرطان پستان ممکن است علائم یا وضعیت های غیر طبیعی در پستان مشاهده نمایند.در اکثر زنان این علائم تا زمان تشخیص نمایان نمی گردد.گاهی بعضی از علائم مشاهده شده درپستان ممکن است به دلیل سایر بیماریها بوده و ربطی به سرطان نداشته باشد.اگر نشانه ای در پستان مشاهده کردید که موجب نگرانی شما می باشد به پزشک مراجعه نمایید.



علائم و نشانه های سرطان پستان عبارتند از :

*توده های جدید (بیشتر زنان به طور طبیعی دارای پستان های توده ای می باشند )، ضخامت در پستان یا زیر بغل .
 
* حساسیت نوک پستان ، ترشحات یا تغییرات فیزیکی( از قبیل فرورفتگی نوک پستان ، درد مداوم یا تغییراتی در اندازه و شکل پستان ).
 
*تحریک پوست یا تغییراتی مثل چروک شدن ، فرو رفتن ، پوسته پوسته شدن یا چین و چروک جدید .
 
*گرمی ، قرمزی و تورم پستان همراه با بثورات شبیه به پوست پرتقال.
 
*درد پستان معمولا از علائم سرطان پستان نمی باشد ولی بایستی به پزشک مراجعه شود
[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, ] [ 20:50 ] [ saman ]

 گفته مي شود که استفاده از سينه بند، سلامت سينه ها را به خطر مي اندازد، زيرا سينه بند ها جريان لنفاوي در سينه ها را محدود مي سازند. تعداد زيادي مسير لنفاوي و غده هاي لنفاوي در زير بغل و زير سينه ها و بين سينه ها وجود دارند.

معمولاً جريان لنفاوي، مواد زايد و ديگر سموم را از سينه ها خارج مي کند، ولي سينه بند ها در اين عملکرد طبيعي بدن اختلال ايجاد مي کنند. بنابراين سموم در سينه ها انباشته مي شوند و اين به بروز سرطان سينه منجر مي گردد.
همچنين سينه بندها اندکي دماي بافت سينه ها را افزايش مي دهند. اين نيز در بروز سرطان سينه موثر است و نتايج برخي از بررسي ها در اين زمينه به شرح زير هستند:
از هر چهار زني که سينه بند در طول 24 ساعت شبانه روز مي بندند، سه نفر به سرطان سينه مبتلا مي شوند.
از هفت زني که بيش از 12 ساعت در شبانه روز سينه بند مي بندند، يکي به سرطان مبتلا مي شود.
از هر 152 زني که کمتر از 12 ساعت در شبانه روز سينه بند مي بندند، يکي مبتلا به سرطان مي شود.
از بين 68 زني که به ندرت از سينه بند استفاده مي کنند، يکي مبتلا به سرطان مي شود.
سيستم لنفاوي موجود در سينه ها فقط زماني کاملاً عمل مي کنند که زن ها در دوران بارداري يا شير دهي از سينه قرار دارند. از اين رو، زناني که هر روز از سينه بند استفاده مي کنند، ديرتر باردار مي شوند و زناني که از سينه خود به فرزندشان شير نمي دهند، بيشتر از بقيه در معرض ابتلا به سرطان سينه قرار مي گيرند.
[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, ] [ 20:47 ] [ saman ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

همه چی ...
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 13436
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



دریافت همین آهنگ

  • خبر روز
  • فروش لینک